Velkommen til SAXO's idélab.
Her kan du dele ideer til, hvordan vi bliver bedre samt bakke op om og videreudvikle på andres forslag. Vi følger med og holder jer orienteret om, hvad vi gør med ideerne.
Opret en profil og få automatisk besked, når vi svarer på din idé. Giv også gerne kommentarer på hinandens ideer og vores udmeldinger.
-
24 votes
ebogslæser
Jeg savner en ebogslæser hos Saxo. De nye læsere er gode for øjnene, og man kan læse e-bøger i solskin. Og det bedste af alt, man kan have en stor bogsamling med på ferie. Det hele vejer kun nogle få hundrede gram. Og hvis man mangler en bog, kan man hurtigt downloade en fra sin online boghandel.... more
Status: under reviewKære Carsten, tak for din idé. Vi følger e-bogsmarkedet nøje, og vi er også opmærksomme på e-bogslæserne. Når vi ikke har præsenteret en løsning og en e-bogslæser endnu, skyldes det at vi gerne vil finde den bedste løsning - de løsninger der pt. er præsenteret på det danske marked er i vores optik ikke særligt gode. Vi tror mere på, at det gælder om at have den bedste løsning snarere end at være først.
Første skridt er at præsentere et stort udvalg af e-bøger i et fleksibelt e-bogsformat (e-pub), som kan benyttes på mange platforme og e-bogslæsere. Og det er det vi i første omgang arbejder på.
-
13 votes
Prøv et lidt mere attraktivt design..
Måske kunne I bare starte med at skifte baggrunden ud med en friskere farve. Det liger et sygehusgulv, den grå i har på p.t.
Status: startedI morgen får vi faktisk gæster, der skal teste funktionalitet og forskellige designs på SAXO.com. Så vi er på vej med andet design.
-
13 votes
At lydbøger til download får sin egen afdeling.
Status: plannedTak for din idé. Vi har faktisk, sjovt nok, lige vendt samme problematik her i dag. Og det er absolut noget vi vil kigge på.
-
11 votes
forfatterskolen, reprise
Hvor bliver forfatterskolen af?
Bedste hilsner skribenten ;-)Status: plannedVi arbejder stadig på en ny platform til forfatterskolen, hvor vi får flere muligheder, bl.a. mulighed for at køre flere kurser samtidig, mulighed for at afgrænse grupper, mulighed for at afvikle skrivekonkurrencer og få flyttet debatten over til de forskellige kurser. Så forfatterskolen er ikke død, men teknikken bag skal på plads først.
-
9 votes
Angiv originaltitel.
Uner kolofonoplysninger ville det være fint at få opgivet originaltitel på oversatte bøger.
Status: under reviewDu har ganske ret, og det er en information vi godt ved, at I savner.
Vi er afhængige af at forlagene oplyser originaltitlerne i de data, vi modtager, men nrå vi gør det, skal de selvfølgelig vises.
-
8 votes
At det er muligt at filtere på bogtype fx paperback eller hardback
Status: startedVi har faktisk i mandags fået et nyt filter på søgningerne, hvor det også er muligt at sortere på formater som fx cd, lydbog, paperback og hardback. Prøv fx en søgning på the lost symbol.
Filtret sidder i venstre side og giver også andre muligheder for at snævre resultatet ind.
Vi ved, at det ikke er vanvittigt intuitivt lige nu, så vi kommer til at arbejde med, at gøre det mere brugervenligt. God ideer modtages selvfølgelig til, hvordan det lader sig gøre.
-
8 votes
at samtidig med at man kan se, om en bog er en del af en serie, skal man kunne se rækkefølgen.
For enkelte serier er det ikke afgørende om man får dem læst i rækkefølge, da der ikke er referencer til tidligerer bind. Ofte, selv i krimiserier, følger man en udvikling i hovedpersonernes liv tit med henvisning til tidligere sager, så det er absolut rarest at læse en serie i den rigtigt rækkef... more
Status: startedSelvfølgelig skal man ikke bare kunne se, at en titel er en del af en serie, men også hvilke rækkefølge de har.
-
8 votes
Afbestillings knap
Jeg kunne godt tænke mig en afbestillings knap i ordre menuen, så man ikke skal vente på at I sletter orderen
Status: startedVi er i øjeblikket ved at afdække, hvordan vi kan få mere og bedre selvbetjening. Et af ønskerne er selvfølgelig at få en afbestillingsfunktion.
Hvis I har flere ideer til hvad I savner på den front, så meld ind!
-
8 votes
Oplysning om hvem der har indlæst bogen - det er en MEGET vigtig oplysning - mange kedelige oplæsere
Status: under reviewJa, det ville være skønt med den information.
Så vidt jeg kan se, har vi ikke mulighed for at hente information om oplæserne på lydbøger - forlagene giver os simpelthen ikke. På enkelte lyderbøger fremgår det dog af beskrivelsesteksten
Optimalt viste vi selvfølgelig oplæserens navn ved de andre produktdetaljer. Jeg vil prøve at undersøge mulighederne nærmere, da det jo som du skriver er meget vigtigt om det Thomas Winding selv, der læser sine historier op, eller en anden person.
-
7 votes
At man kan læse, hvad bøgerne handler om.
Status: under reviewVi arbejder på, at få flere og bedre beskrivelser på vores bøger generelt.
Vær desunden opmræksom på, at forlagets beskrivelse og resumé er flyttet længere ned på produktsiden, så måske er den der, selvom du ikke har set den ved første øjekast. Vi er klar over, at den kan være svær at finde, så jeg vender med mine kolleger, hvad vi gør, da det lille link "Beskrivelse" ved siden af produktbilledet åbenbart let bliver overset.
-
6 votes
At man skal kunne se en samlet oversigt over hele saxos bogdatabase frem for kun at kunne søge i den
Vedtagelse af dette forslag vil kunne give et meget bedre overblik over saxos samlede bogbeholdning, og man vil kunne lede efter
Status: planned -
4 votes
Overskridelse af oplyst leveringsperiode
Det kunne være en god service, hvis man kunne modtage besked, når ordre ikke kan sendes inden for leveringsperiode, så man evt kan ændre ordren. Det kan jo ske, hvis leverandøren ikke kan levere inden for de nævnte leveringsdage. På den måde kan man tage stilling til, om ordresammensætningen skal... more
Status: plannedDu har helt ret, og vi er netop gået i gang med et større projekt, hvor fokus er hurtigere og bedre oplysninger til kunderne, hvis der opstår ureglmæssighed eller problemer med en ordre.
Samtidig vil vi også forsøge at give jer endnu bedre muligheder for selvbetjening, så I netop kan handle på info om, at noget er udsolgt eller forsinket, så resten af ordren kan komme afsted med det samme, hvis de ligger på vores pakkeri.
Hvis I har gode ideer til selvbetjeningsmuligheder og infomails ved ureglmæssigheder, så meld endelig ind.
-
4 votes
at I laver reklame-skole-skemaer til ophængning i klasseværelserne. mvh Mette Purup, Lystrup Skole
Status: under reviewMarketing spørger, hvilket behov den skal dække, og hvordan størrelse og udformning optimalt er?
-
4 votes
Ebøger!
Hvorfor sælger Saxo ikke Ebøger?
Jeg har lige købt en Sony Reader, og er lige løbet tør for reolplads, så jeg ville meget gerne kunne købe ebøger fra Saxo.
Det skal selvfølgelig være ebøger uden DRM. Jeg vil selv have adgangsretten til min bogsamling. Som man kan se hos fx Valve's Steam, så vil... more
Status: startedSAXO sælger e-bøger nu - men kun i pdf-format. Det du efterlyser er nok det store udvalg i ereader-venlige formater (som epub).
Og vi er ved at implementere det nu, så senere på sommeren regner vi med at være klar. Så du vil snart kunne fylde bøger på din Sony Reader med e-bøger fra SAXO.
-
3 votes
facebokk
Status: under reviewHej Elna, det lyder umiddelbart som en rigtig god idé. Ved du hvordan man kan gøre det?
-
3 votes
Giv ALLE fysiske bøger en "få som ebog"-mulighed!
Alle fysiske bøger bør have en elektronisk udgave. Det er frustrerende at den bog, man leder efter, kun kan fås i tåbelig papirudgave.
Status: under reviewHej Jonas, jeg giver dig helt ret: Alle bøger, gamle såvel som helt nye, burde eksistere som e-bog. Jeg ved at Amazon tidligere har lavet en knap hvor der blev sendt en mail afsted til forlagene med beskeden "venligst udgiv denne bog som e-bog" eller noget lignende. Var det sådan en løsning du tænkte på?
Det lyder absolut interessant, og jeg vil undersøge muligheden for det.
-
3 votes
Oberservationsliste
Bestilte bogen (Håndbog i ølbrygning) i sidste uge og fik idag information om, at den var udsolgt fra forlaget. Når dette sker ville det være fantastisk hvis der kunne være en lille smule information under produktdetaljer hvornår den eventuelt ville være tilgængelig igen. Går ud fra, at bogen fra... more
Status: under reviewFørst vil jeg gerne beklage, at du ikke har fået korrekte informationer, da du bestilte. Du har helt ret i, at vi burde vide, om vi kan sælge en bog eller ej. Men som du også har oplevet, er virkeligheden ikke altid sådan. I det konkrete tilfælde ser det ud til at Cicero, der udgiver den, har været lidt længe om at melde den udsolgt, så den faktisk reelt har været udsolgt, da du bestilte uden vi vidste det.
Forlagene kan i det system, vi henter deres data fra melde leveringstid ukendt, hvis de ikke ved, om eller hvornår bogen kommer igen. Hvis den kommer i en ny udgave - så vil bogen stadig stå som udsolgt i systemet, fordi bogen i givet fald får nyt isbn/stregkode. Her mangler forlagene en mulighed for i systemet at fortælle os, at nu findes denne udsolgte bog i en ny udgave med andet isbn. Vi vil meget gerne knække den nød, men det er ikke let.
På vores engelske bøger betyder leveringstid ukendt, at den ikke er på lager hos dem - og at de ikke ved hvornår de får den igen. Her har vi allerede muligheden for, at vores kunder kan få en mail, når den igen kan skaffes.
Vi har faktisk lige snakket om, om vi mon ikke kan tilbyde samme service på de danske bøger - altså en mail, når den er til at skaffe igen evt. også i en anden udgave - for som du skriver, vil man gerne have en bog, er man nok ligeglad med om det er paperback eller førsteudgave. Men så er vi igen tilbage ved, at vi i dag ikke systematisk får oplysninger fra de danske forlag når udsolgte bøger opstår i nye udgaver. Det behøvede jo bare være et link på vores side.
Men vi arbejder på at finde en løsning på problemet.
-
3 votes
en cirka dato for en dansk oversættelse
jeg læser bøger på engelsk, men nyder de samme bøger på dansk og venter tit længe på en oversættelse. Helle
Status: under reviewEnig i, at det ville være fedt, at kunne oplyse, hvornår en given engelsk titel kommer på dansk.
Det ligger i tråd med ønsket om, at vi kan linke fra en given udenlandsk titel til dens danske oversættelse og omvendt.
Det kræver en del tekniske ændringer at få i søen, men grundliggende har vi data til det, så vist jeg har forstået, så med tiden burde du på en engelsk titel kunne se, når et dansk forlag melder ud, at de planlægger at oversætte og udgive den.
-
3 votes
Jeg kan ikke finde ud af hvordan man logger ind og finder huskeliste osv., så en nemmere hjemmeside
Jeg kan ikke finde ud af hvordan man logger ind og finder huskeliste osv., så en nemmere hjemmeside
Status: under reviewVi vil selvfølgelig gerne gøre sitet så brugervenligt og intuitivt som muligt, så kritik og ideer er velkomne.
Du finder dine huskelister osv. ved at logge ind i højre side af toppen hvor der står Min e-boghandel. Her kan du så se huske- og ønskelister og de andre muligheder, vi tilbyder.
Vi er klar over, at linket ind måske ikke har det mest oplagte navn, ligesom huske- og ønskelisterne kan forbedres - og det arbejder vi løbende på.
Men som sagt, konkrete forslag er velkomne.
-
3 votes
At pris bliver indført som et søgekriterie
Hvis man nu søger indenfor et meget bredt emne med flere tusind muligheder, så ville det være fedt at kunne søge på pris, evt. bare en maks. pris, så man kan udelukke de bøger der alligevel er udover den prisklasse man søger efter
Status: under reviewLige for tiden arbejder vi en del med at forbedre søgemulighederne på siden - og hvordand e skal desgines, så de er til at finde ud af.
I dag har du mulighed for at sortere på pris, hvis du laver en søgning. Søger du fx på "Jussi Adler-Olsen" så får du under søgeresultatet en dropdown, der hedder sorter efter, der som udgangspunkt står på "bedste match". Det kan ændres til "billigste først" fx.
Men det fungerer altså kun på en søgning, og ikke hvis man klikker på en kategori eller et forfatternavn.Men det er selvfølgelig ikke det samme som at kunne kombinere en søgning med et prisinterval. Jeg undersøger sagen nærmere og vender tilbage.