Ide-indsamlings
Velkommen til SAXO’s idélab.
Her kan du dele ideer til, hvordan vi bliver bedre samt bakke op om og videreudvikle på andres forslag. Vi følger med og holder jer orienteret om, hvad vi gør med ideerne.
Opret en profil og få automatisk besked, når vi svarer på din idé. Giv også gerne kommentarer på hinandens ideer og vores udmeldinger.
-
Få en mail når en bog man er interesseret i udkommer.
Det er jo ikke altid man ønsker at forudbestille (og betale) fx nr 2 i en serie, men det kunne da være rart at kunne vælge at man kan få en email når bogen udkommer.
63 stemmerunder bedømmelse ·
AdminAnette K
(Administrator, SAXO.com) svarede
Det er en super idé, som vi allerede har drøftet. Tror bestemt vi får den mulighed en dag.
-
41 stemmerplanlagt ·
AdminAnette K
Vi vil gerne linke begge veje, så man ved værket kan se alle de sprog vi har den på og alle de formater den findes i. Det er i støbeskeen.
28.04.2011
-
Oplysning om hvem der har indlæst bogen - det er en MEGET vigtig oplysning - mange kedelige oplæsere
35 stemmerunder bedømmelse ·
AdminAnette K
Ja, det ville være skønt med den information.
Så vidt jeg kan se, har vi ikke mulighed for at hente information om oplæserne på lydbøger – forlagene giver os simpelthen ikke. På enkelte lyderbøger fremgår det dog af beskrivelsesteksten
Optimalt viste vi selvfølgelig oplæserens navn ved de andre produktdetaljer. Jeg vil prøve at undersøge mulighederne nærmere, da det jo som du skriver er meget vigtigt om det Thomas Winding selv, der læser sine historier op, eller en anden person.
-
Afbestillings knap
Jeg kunne godt tænke mig en afbestillings knap i ordre menuen, så man ikke skal vente på at I sletter orderen
33 stemmerpåbegyndt ·
AdminAnette K
Vi er i øjeblikket ved at afdække, hvordan vi kan få mere og bedre selvbetjening. Et af ønskerne er selvfølgelig at få en afbestillingsfunktion.
Hvis I har flere ideer til hvad I savner på den front, så meld ind!
-
en cirka dato for en dansk oversættelse
jeg læser bøger på engelsk, men nyder de samme bøger på dansk og venter tit længe på en oversættelse. Helle
28 stemmerunder bedømmelse ·
AdminAnette K
Enig i, at det ville være fedt, at kunne oplyse, hvornår en given engelsk titel kommer på dansk.
Det ligger i tråd med ønsket om, at vi kan linke fra en given udenlandsk titel til dens danske oversættelse og omvendt.
Det kræver en del tekniske ændringer at få i søen, men grundliggende har vi data til det, så vist jeg har forstået, så med tiden burde du på en engelsk titel kunne se, når et dansk forlag melder ud, at de planlægger at oversætte og udgive den.
-
Pointsamling
Jeg tænkte det måske kunne være en ide med en eller anden form for pointsamling når man købte bøger hos jer, så man på den måde måske kunne opnå rabatter eller lign.
27 stemmerunder bedømmelse ·
AdminAnette K
Vi overvejer sådan et system, og dermed er der ingen detaljer på plads endnu.
-
23 stemmerunder bedømmelse ·
AdminAnette K
Hvordan vil du gerne have sådan en bogklub skruet sammen? Vi er vældig lydhøre …
21.12.2010
-
Pointsystem med sine brugte bøger
Det ville være fantastisk hvis man nu havde bøger, som bare lå der og samlede støv, at man kunne foreslå SAXO at få dem, og SAXO så tildelte nogle point pr. bog, som senere kunne ombyttes til rabat på en bogpris, eller bare en bog.
17 stemmerunder bedømmelse ·
AdminAnette K
God idé.Brugtbogsområdet er ngoet vi gerne vil gøre mere ved, men der går noget arbejde forud – ikke mindst angående logistikken i sådan en løsning, da det sikkert giver mest mening og er mindst omkostningstungt, at bøgerne er på lager hos deres ejere indtil de sælges
27.01.2011
-
jeg savner at kunne søge i en fritekstliste - for at slippe for at bladre gennem x sider per søgning
13 stemmerplanlagt ·
AdminAnette K
Jeg ved udviklerne har drøftet denne mulighed, fordi de også tror, den giver mening for jer, men ejg siger lige videre, at vi rent faktisk også har brugere der efterspørger den.
-
at man også kan se den danske udgave af en (f.eks) eng. bog under udgaver.
Jeg sad og kiggede på "The Land of Painted Caves" af Jean M Auel, og ville gerne finde den danske udgave, men denne var ikke i listen over "andre udgaver". Det ville være smart hvis også den danske udgave var der, da deres titler er så forskellige (på dansk: "Hulernes sang"), at man ikke ville gætte at der var tale om samme bog.
13 stemmerplanlagt ·
AdminAnette K
Vi vil meget gerne linke værket sammen i de versioner vi har – hvad enten det handler om sprog eller formater. Det er i støbeskeen.
27.04.2011
-
Giv ALLE fysiske bøger en "få som ebog"-mulighed!
Alle fysiske bøger bør have en elektronisk udgave. Det er frustrerende at den bog, man leder efter, kun kan fås i tåbelig papirudgave.
11 stemmerunder bedømmelse ·
AdminCarsten Odgaard
Hej Jonas, jeg giver dig helt ret: Alle bøger, gamle såvel som helt nye, burde eksistere som e-bog. Jeg ved at Amazon tidligere har lavet en knap hvor der blev sendt en mail afsted til forlagene med beskeden “venligst udgiv denne bog som e-bog” eller noget lignende. Var det sådan en løsning du tænkte på?
Det lyder absolut interessant, og jeg vil undersøge muligheden for det.
-
Min bogsamling
Jeg har efterhånden lidt svært ved at holde styr på hvilke bøger som jeg ejer. Der er nogle websider som giver mulighed for at holde styr på sin bogsamling.
Det kunne være smart hvis man kunne integrere sådan en per-bruger bogsamling med Saxo's bogdatabase. Så kunne i også komme med forslag til nye bøger baseret på min private bogsamling, for eksempel den næste i en serie.
11 stemmerplanlagt ·
AdminAnette K
Vi arbejder på at få en federe boglistefunktion og mulighed for at se hinandens liste og dermed blive inspireret af hinandens smag og læsning.
-
at i inddeler lydbøgerne i lige så mange undergrupper som almindelige bøger, fx børn,voksne, faglitt
i lige så mange undergrupper som almindelige bøger, fx børn,voksne, faglittitteratur, krimi, historiske romaner..., så man lettere kan få et overblik.
11 stemmerplanlagt ·
AdminAnette K
Som med e-bøger er vi på vej med kategorier på lydbøgerne.
06-12-2011
-
Ønskeliste til genoptryk af populære bøger
Hej - jeg kunne godt tænke mig en funktion så man kunne markere ud for en given bog (der er udsolgt fra forlaget) at man ønsker den genoptrykt. Det kan være rigtig svært at finde populære bøger brugt! Jeg forestiller mig, at hvis der kommer tilpas mange "Ønsker genoptrykt" ville I måske overveje at genoptrykke den pågældende bog.
9 stemmerunder bedømmelse ·
AdminAnette K
Det har vi også talt om kunne være en fed idé til forlagene – det kunne også gælde ønske om andre formater som ebøger, lydbøger osv.
28.04.2011
-
Tilføje bøger ordrer der endnu ikke er afsendt.
Det ville være rigtigt dejligt, hvis man kunne tilføje bøger til en ordre der endnu ikke er afsendt.
Lige nu venter jeg f.eks. på en ordre der først kan afsendes om 14 dage. Det virker lidt dumt at jeg skal betale ny porto for evt. bestillinger, som jeg lægger i mellemtiden (og som jeg sagtens kunne vente 14 dage på).8 stemmerplanlagt ·
AdminAnette K
Det er også en funktion vi meget gerne vil have, men lige nu er udfordringen, at vi ikke kan hæve mere på et dankort end det, du har godkendt i dit første køb. Men vi kigger på, hvordan vi får det løst – og gerne som selvbetjening. Vi har jo heller ingen interesse i at kunderne skal betale to gange porto.
Hvis du i dag ved, at du har en ordre liggende, som ikke er færdig til afsendelse, og du gerne vil have flere varer tilføjet, så kan du oprette en ordre mere og i beskedfeltet skrive, at den skal lægges sammen med (og så den første ordres ordrenummer) hvis det er muligt. Er første pakken endnu ikke påbegyndt afsendelse, så lægger vi dem gerne sammen og trækker en gang porto mindre fra dit kort.
-
Wikipedia
Da Saxo ikke har info om i hvilken rækkefølge bøger i en serie skal læses, eks Jakob Ejersbos trilogi om Afrika, ville det være smart hvis I linkede til Wikipedia
8 stemmerplanlagt ·
AdminAnette K
Det er planen, at vi skal hente data fra wikipedia og andre kilder, der kan give værdi.
Vi er lige nu afhængige af, at forlagene opretter bøgerne i en serie, hvis vi skal kunne vise, det er en serie. Det er nogen forlag bedre til end andre … Under alle omstændigheder vil det jo kun gøre det hele bedre, at I kan se serieoplysninger flere steder.
06.12.2010
-
at der skrives tidspunkt for den seneste opdatering
Jeg har bestilt en bog, som vist kommer et stykke vej fra, så det vil være rart at kunne se hvornår I sidst har opdateret min ordrestatus.
7 stemmerplanlagt ·
AdminAnette K
Det er også en service, vi håber, snart at kunne give jer.
02.02.2011
-
at det første man kommer ind på, når man klikker på bogen, er en beskrivelse af indholdet
Det første jeg gør, når jeg køber en papirbog er at vende den om og se hvad den handler om. Det er jo det mest interessante ved en bog. Ikke andres anmeldelser og hvor meget den fylder. I hvert fald ikke for mig
7 stemmerplanlagt ·
AdminAnette K
Vi er helt enige om, at vores produktpræsentation kan forbedres, og det har vi også planer om.
Vh Anette fra SAXO
13.10.2011 -
.. et felt hvor man kan se om bogen er på lager..
Tja, har ikke yderligere end hvad emnelinjen beskriver :-)
6 stemmerunder bedømmelse ·
AdminAnette K
I dag får vi pakket vores bøger samme sted som en del forlag har lager. Dermed har vi på en måde deres bøger på lager. Dem ville vi godt kunne vise, var på lager. Du kan i dag kende de bøger på, at de står med en leveringstid på 1-2 hverdage.
De øvrige bøger, altså dem med længere leveringstid, skaffer vi først hjem, når en kunde bestiller dem.
-
at det skal være muligt at søge på hvilken sprog man ønsker at læse på
Jeg har f.eks ingen brug for at vide at bogen også findes på svensk eller spansk
6 stemmerunder bedømmelse ·
AdminAnette K
Det synes vi også er en god og brugervenlig idé. Problemet er bare, at det kræver, at vi ved, at de forskellige bøger egentlig er et og samme værk – men på forskellige sprog. Den viden rummer vores data ikke, og kommer nok heller aldrig til det. Lige nu arbejder vi på at kunne vise, om vi har en bog i flere udgaver på samme sprog – og det er rigeligt indviklet.
Flere af vores kunder har ønsket sig viden om, hvad en oversat titel hedder på originalsproget, og de data får vi vi nogen gange fra forlaget, så det tror jeg, vi kommer til at bruge aktivt med tiden, så vi linker til originaludgaverne. Mend et er jo ikke det samme.
Bedste råd lige nu er at søge på forfatternavnet, så får du i venstrespalten mulighed for at sortere dem efter sprog – desværre kan du ikke gøre det… mere